«هناس» به مناسبت سالروز شهادت داریوش رضایی‌نژاد روی آنتن شبکه نمایش می‌رود + زمان پخش استوری پژمان بازغی در واکنش به فوت مرحوم سعید راد + عکس پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد» نامه صریح وزارت فرهنگ و ارشاد به اداره کار خراسان‌رضوی بابت بازنشستگی خبرنگاران «ایستاده با گرگ» نامزد جایزه ویژه بخش مستند جشنواره روسیه شد حکایت مرد تن لش و گُنده غول‌های بیابان شاعر یا نویسنده نمی‌تواند مانند یک ربات به صورت مداوم، اثر تولید کند درباره بازی زنده یاد «سعید راد» در سریال های تلویزیونی «بک گراند» به شبکه نمایش خانگی آمد زمان تشییع زنده‌یاد «سعید راد» اعلام شد+ جزئیات کمک چهارونیم‌میلیون‌دلاری «جنیفر لوپز» به فلسطین ساخت سریال «پایتخت ۷» در چه مرحله‌ای است؟ «سکوت تلخ» آماده نمایش شد واکنش پرویز پرستویی به درگذشت «سعید راد» + عکس تصویری قدیمی از مرحوم سعید راد و فرزندانش + عکس «گردبادها» گیشه سینمای آمریکا را تصاحب کرد
سرخط خبرها

فرهاد قائمیان: ماهیت سینمای مستند اجازه نوآوری به فیلمساز می‌دهد

  • کد خبر: ۱۳۷۳۳۱
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
فرهاد قائمیان: ماهیت سینمای مستند اجازه نوآوری به فیلمساز می‌دهد
فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون می گوید که ماهیت سینمای مستند، اجازه تجربه کردن، نوآوری و حتی بازیگوشی در روایت و ساختار را به فیلمساز می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره ارتباط سینمای داستانی و مستند گفت: امروز مرز بین هنرها برداشته شده است، با وجود این که سینمای داستانی و مستند، دو دنیای متفاوت هستند اما در محدوده‌هایی بهم پیوند می خورند. سینمای داستانی همواره از تجربه گری ها در سینمای مستند استفاده کرده و در بعضی مستندها، روایتگری به سینمای داستانی نزدیک شده است.

این بازیگر ادامه داد: ماهیت سینمای مستند، اجازه تجربه کردن، نوآوری و حتی بازیگوشی در روایت و ساختار را به فیلمساز می‌دهد. سینمای مستند از جنس زندگی است و زندگی، هرگز ایستا نبوده و به یک قالب محدود نشده است.

قائمیان عنوان کرد: گاهی مرزبندی‌ها برای رسیدن به شناخت و تحلیل و بررسی است که باید به آن احترام گذاشت اما گاهی جدا کردن سینمای داستانی و مستند، به محدود کردن سینمای مستند می‌انجامد. مستندهای بسیاری با موضوع‌ها و ساختارهای جذاب ساخته می‌شوندکه اگر راهی به اکران آنلاین یا نمایش در سینما داشته باشند، اگر چه نه به اندازه فیلم‌های پرفروش سینمای داستانی، اما مخاطب خواهند داشت و مورد توجه قرار می‌گیرند.

بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» تاکید کرد: تصور غلطی است که سینمای مستند را از مردم دور بدانیم و جدا کنیم. در صورت توجه به این نوع فیلم ها و نمایش مستمر آنها به صورت آنلاین یا اکران در سینماها و سینماتک‌ها و پاتوق‌های فرهنگی، با نسلی مواجه خواهیم بود که سینمای مستند را درک کرده، لذت تماشای آن را می‌شناسد و متوجه شگفتی‌های این سینما است.

این بازیگر درباره تاثیر جشنواره‌هایی از جنس «سینماحقیقت» در معرفی سینمای مستند به مخاطبان گفت: رویدادهای فرهنگی زمینه فرهنگسازی را به وجود می‌آورند. جشنواره‌ها با تمرکزی که روی نمایش و پوشش اخبار دارند، فضاسازی می‌کنند و دوستداران هنر را متوجه شاخه‌های مختلف هنرها می‌کنند. اگر جشنواره‌ها به تهران و ساکنان پایتخت محدود و منحصر نشوند، موجی که ایجاد می‌کنند می‌تواند به کشف استعداد منجر شود. شاید برای کشوری با وسعت ایران و انبوه استعدادهای جوان، جشنواره‌ها از جمله «سینماحقیقت» می‌توانند مهمترین بستر کشف استعداد باشند.

منبع: صبا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->